Online gaming grows
온라인 게임 성장
At home - and at work - people are using their computers more than ever to visit online gaming sites, according to data released Tuesday by Milpitas-based Neilsen/NetRatings, an Internet audience measurement and research company.
These sites attracted more than 28 million visitors in April, reaching nearly 24 percent of the active Internet population, it says.
During the month, MSN Gaming Zone drew nearly 7.2 million surfers, edging out Yahoo Games as the top-ranked gaming site for the month, according to NetRatings. Yahoo Games followed closely, attracting more than 6.2 million visitors last month. The Flipside Network rounded out the top three online gaming sites with more than four million visitors in April.
High-speed Internet users grew 58 percent in April year-over-year to more than 25 million. Online gaming sites, as well as the interactive efforts from Xbox, Nintendo and PlayStation, should benefit from broadband’s continued growth, the NetRatings analysis says.
<해설>
밀피타스에 위치한 인터넷 이용률 조사연구 업체인 닐슨/넷레이팅스가 화요일 발표한 자료에 따르면, 사람들은 가정이나 직장에서 온라인 게임 사이트에 접속하기 위한 용도로 컴퓨터를 가장 많이 사용하는 것으로 밝혀졌다.
4월에만 2800만명이 이러한 사이트를 방문했고 이는 실제 인터넷 이용인구의 약 24%에 이르는 것으로 알려졌다.
넷레이팅스에 의하면 4월 한 달 동안 약 720만명이 MSN 게이밍존을 방문해 넷레이팅스와 같이 상위에 기록된 게임 사이트 야후 게임스를 근소한 차로 앞선 것으로 나타났다. 620만명 이상이 방문한 야후 게임스가 바로 뒤를 따랐다. 4월 동안 400만명 이상이 방문한 플립사이드 네트워크는 온라인 게임사이트 부문에서 3위를 기록했다.
고속 인터넷 이용자는 4월 전년대비 58% 증가해 2500만명 이상이 됐다. 넷레이팅스는, X박스와 닌텐도, 플레이스테이션사의 상호작용 효과는 물론 온라인 게임 사이트들은 광대역 서비스의 지속적인 성장으로부터 많은 이익을 얻게 될 것이라고 분석했다.
<주요어휘>
*edge out:근소한 차로 이기다, 간신히 이기다 *round out:완성하다, 마무리하다 *year-over-year:전년대비 *broadband:광대역의
제공 및 음성파일:외대닷컴 인터넷 어학원
http://www.oedae.com (02)2274-0505
오피니언 많이 본 뉴스
-
1
5년 전 업비트서 580억 암호화폐 탈취…경찰 “북한 해킹조직 소행”
-
2
LG이노텍, 고대호 전무 등 임원 6명 인사…“사업 경쟁력 강화”
-
3
'아이폰 중 가장 얇은' 아이폰17 에어, 구매 시 고려해야 할 3가지 사항은?
-
4
美-中, “핵무기 사용 결정, AI 아닌 인간이 내려야”
-
5
5대 거래소, 코인 불장 속 상장 러시
-
6
현대차, 차세대 아이오닉5에 구글맵 첫 탑재
-
7
삼성메디슨, 2년 연속 최대 매출 가시화…AI기업 도약 속도
-
8
美 한인갱단, '소녀상 모욕' 소말리 응징 예고...“미국 올 생각 접어”
-
9
아주대, GIST와 초저전압 고감도 전자피부 개발…헬스케어 혁신 기대
-
10
국내 SW산업 44조원으로 성장했지만…해외진출 기업은 3%
브랜드 뉴스룸
×